Mind & Matters
Voor rust en helderheid

Het hebben van een burn-out kan een behoorlijk pijnlijke en angstige ervaring zijn. Juist als je zeer gesteld bent op overzicht en controle; vooral als je hoge eisen aan jezelf stelt en ziek zijn als een zwakte beschouwt. Je kunt het gevoel hebben de regie over jouw eigen leven kwijt te zijn. Je raakt opgebrand wanneer je onvoldoende herstelt na hard werken. En met hard werken wordt niet alleen een ‘traditionele’ (meer dan) voltijds baan bedoeld. Het gaat om een te zware last in zijn totaal. Een situatie waarbij alle ballen in de lucht gehouden moeten worden. Denk dan bijvoorbeeld aan de langdurige meervoudige belasting van werk, huishouden en een gezin bij veel jonge stellen.

Hoe kom je tot een nieuwe, betere balans? En hoe hou je dat vervolgens vast?

Opnieuw leren ontspannen, het herstellen van het contact met je eigen lichaam èn het in evenwicht brengen van draaglast (alle taken die je op je neemt) en draagkracht (jouw vermogen) zijn belangrijke pijlers bij de behandeling van burn-out. Kortom: een andere, betere balans vinden en die behouden. Daar wil ik je graag bij begeleiden. Het uitgangspunt is altijd het nú. Hoe is het nu? Mindfulness is een krachtige methode om weer voeling te krijgen met jezelf. Jouw innerlijk kompas. Een methode ook, waarbij je leert om met mildheid naar jezelf te kijken. Vervolgens kunnen er betekenisvolle stappen gezet worden naar het vinden van een nieuwe balans.

De volgende onderwerpen komen in dit traject aan de orde:

  • Werken aan fysiek herstel: beter voor  jezelf  zorgen
  • Stressfysiologie: wat doet stress eigenlijk met je?
  • Stress-symptomen bij jezelf herkennen:  fysiek, emotioneel, gedrag
  • Wat speelt er mee bij het ontstaan van een  burn-out; arbeidssituatie en privé
  • Contact herstellen met eigen lichaam
  • Stress beantwoorden in plaats van een stressreactie
  • Mentaal: onderzoeken van gedachten en overtuigingen
  • Emotioneel: grenzen aanvoelen en hanteren
  • Draaglast en draagkracht in evenwicht brengen
  • De balans opmaken
  • Terugvalpreventie: je eigen weg blijven volgen

Informatie en investering

  • Gratis kennismakingsgesprek
  • Ca. 15 afspraken van 90 minuten (zie ook 'tarieven', onder 'werkwijze')
  • Huiswerkopdrachten
  • 6 x per week ontspanningsoefeningen, 30 min. per dag
  • Desgewenst gratis extra ondersteuning per email
  • Duur: ca. 5-6 maanden

 

 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn