Mind & Matters
Voor rust en helderheid

Heb je stressklachten zoals gejaagdheid, piekeren, slechter slapen en functioneren, een kort lontje? 

Wil je meer ontspanning en rust in je dagelijks leven?

Bij (chronische) stressklachten kunnen we veel bereiken met stressmanagement en ontspanningstechnieken. Dit werkt goed, maar vaak niet goed genoeg. Vergelijk het met het blussen van een brand. Met mindfulness werk je aan het voorkomen van de brand. Je pakt het probleem aan bij de wortel; de onrustige geest. In plaats van op de automatische piloot te reageren op stressvolle gedachten, word je je bewust van vroege signalen. Je krijgt daardoor de mogelijkheid om een bewuste respons te geven, in plaats van een automatische reactie. Maar hoe zet je die knop om? Daar wil ik je graag bij begeleiden. 

Het uiteindelijke doel is niet het uitbannen van problemen, maar leren hoe je op een andere manier met problemen om kunt gaan. Dit is een vaardigheid, een instelling waar je de rest van je leven wat aan hebt!

Hoe ga je om met de stress in je bestaan? Waar sta je nu? Wat zijn je mogelijkheden? Hoe kun je komen tot een andere aanpak die leidt tot meer kalmte en rust? We onderzoeken samen waar je nu staat, wat wel en niet bijdraagt aan het ervaren van meer rust, kalmte en welzijn in jouw leven. 

Resultaat

Structureel meer ontspanning in jouw leven. 

Programma

  • Herkennen  van stress-symptomen bij jezelf
  • Anders reageren op stress
  • Fysiek: beter voor jezelf zorgen
  • Mentaal-emotioneel: onderzoeken van gedachten en overtuigingen
  • Praktisch: de omgang met jezelf, anderen en jouw tijd
  • Je eigen weg blijven volgen

Tijd en investering

  • Gratis kennismakingsgesprek
  • Ca. 10 gesprekken van 60 - 90 minuten (zie ook: tarieven)
  • Huiswerkopdrachten en tests
  • 6 x  per week ontspanningsoefeningen, ca. 20 minuten per dag
  • Doorlooptijd: ca. 3 maanden

 



 

 

 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn