Mind & Matters
Voor rust en helderheid

Bij een coachingstraject werken we stap voor stap richting jouw persoonlijke doelstellingen. Die doelstellingen kunnen liggen op het vlak van algehele stressvermindering, herstel na burn-out of verdere loopbaan-ontwikkeling. Je hebt misschien wel een vaag idee wat je wilt bereiken, maar kunt nog geen concrete doelstellingen formuleren. Dat geeft niks. Bij de eerste sessie bepalen we samen wat jouw doelstellingen zijn. Op welke vragen wil je een antwoord krijgen?

We beginnen met een nul-meting: hoe sta je er nu voor? Tijdens het verdere traject kom je door het beantwoorden van vragen, het invullen van psychologische testen en het uitvoeren van opdrachten (ja, je krijgt huiswerk mee!) zelf op bruikbare inzichten.  Aan het einde van het coachingstraject doen we weer een meting, om vast te stellen wat het je heeft opgeleverd.

Zoals gezegd vindt mijn coaching haar basis in mindfulness. Naast de praktische opdrachten, krijg je dus ook nog ander huiswerk mee. En dat is dagelijks oefenen in aandacht. Je zult dagelijks de tijd moeten vinden om je oefeningen te doen. Circa 20-30 minuten per dag. Nu hoor ik je al denken: “maar ik heb het al zo druk, ik kom juist voor meer rust, meer ontspanning! Die hele coaching levert zo juist meer stress op in plaats van minder...En bovendien weet ik niet eens of het wel werkt.” Je staat hier al voor een belangrijke keuze.  

Wil ik mijzelf en mijn welzijn tot prioriteit maken?

Wat wil je inleveren voor een halfuurtje stilzitten of stil liggen? In plaats van je dagprogramma nog voller te proppen, loont het soms meer om iets op te geven. Als het niet anders kan, kun je er ook voor kiezen om een kortere oefentijd te hanteren dan je zou willen. Gewoon omdat die beter haalbaar is. Leg de lat op reële hoogte. Het gaat erom dat het je lukt om regelmatig te oefenen en dit vol te houden.

En dan de oefening zelf. Verwacht niet (meteen) een gelukzalig, ontspannen "zen-gevoel". Verwacht liever helemaal niets en stel je oordeel uit. Doe gewoon dagelijks je oefeningen en kijk na ca. 8 weken wat voor resultaat het oplevert. Wat telt is dat je elke dag tijd vrijgemaakt hebt voor jezelf. Zo zet je iedere dag opnieuw een stap op weg naar een lichter leven. Je bent in beweging. De rest komt vanzelf. Echt!

 

 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn