Mind & Matters
Voor rust en helderheid

Een eerste intake is altijd gratis: zo kunnen we nader kennismaken. We verkennen de vraag of vragen waar je voor komt. Jij kunt vervolgens bepalen of jij met mij als coach in zee wilt. Het is heel belangrijk dat er een klik is, dat jij achter de werkwijze van Mind & Matters kunt staan. Indien het antwoord daarop ‘ja’ is, wordt er een offerte opgesteld voor het totale traject. Echter, wees gerust: aan het eind van elke sessie bespreken we of jij wilt doorgaan met het traject. Ik zou wel aanraden om minstens 3 maanden door te gaan, omdat dit een reële termijn is om echte veranderingen tot stand te brengen.

Bij een coachingstraject werken we vervolgens stap voor stap richting jouw persoonlijke doelstellingen. Die doelstellingen kunnen liggen op het vlak van algehele stressvermindering, herstel na burn-out of verdere loopbaan-ontwikkeling. Je hebt misschien wel een vaag idee wat je wilt bereiken, maar kunt nog geen concrete doelstellingen formuleren. Dat geeft niks. Bij de eerste sessie bepalen we samen wat jouw doelstellingen zijn. Op welke vragen wil je een antwoord krijgen? Aan de hand daarvan bepalen we de volgende stappen.

We beginnen met een nul-meting: hoe sta je er nu voor? Tijdens het verdere traject kom je door het beantwoorden van vragen, het invullen van psychologische testen en het uitvoeren van opdrachten (ja, je krijgt huiswerk mee!) zelf op bruikbare inzichten. Regelmatig koppel ik de rode draad van je verhaal naar je terug. Zo werken we stap voor stap richting jouw doelstellingen. Indien je vragen hebt over de huiswerkopdrachten, kun je me tussen onze afspraken door ook mailen. Hier worden geen extra kosten voor berekend. Aan het einde van het coachingstraject doen we weer een meting, om vast te stellen wat het je heeft opgeleverd.

Zoals gezegd vindt mijn coaching haar basis in mindfulness. Naast de praktische opdrachten, krijg je dus ook nog ander huiswerk mee. En dat is dagelijks oefenen in aandacht. Dat is niet niks. Je zult dagelijks de tijd moeten vinden om je oefeningen te doen. Circa 30 minuten per dag. Nu hoor ik je al denken: “maar ik heb het al zo druk, ik kom juist voor meer rust, meer ontspanning! Die hele coaching levert zo juist meer stress op in plaats van minder...En bovendien weet ik niet eens of het wel werkt.” Je staat hier al voor een belangrijke keuze: “Ben ik bereid om dagelijks een halfuurtje vrij te houden voor mijzelf? "

Wil ik mijzelf en mijn gezondheid tot prioriteit maken, ten koste van andere zaken?

Wat wil je inleveren voor een halfuurtje stilzitten of stil liggen? In plaats van je dagprogramma nog voller te proppen, loont het soms meer om iets op te geven. Als het niet anders kan, kun je er ook voor kiezen om een kortere oefentijd te hanteren dan je zou willen. Gewoon omdat die beter haalbaar is. Leg de lat op reële hoogte. Het gaat erom dat het je lukt om regelmatig te oefenen en dit vol te houden.

En dan de oefening zelf. Verwacht niet (meteen) een gelukzalig, ontspannen "zen-gevoel". Verwacht liever helemaal niets en stel je oordeel uit. Doe gewoon dagelijks je oefeningen en kijk na ca. 8 weken wat voor resultaat het oplevert. Wat telt is dat je elke dag tijd vrijgemaakt hebt voor jezelf. Zo zet je iedere dag opnieuw een stap op weg naar het beoefenen van vaardigheden voor een kwalitatief beter leven. Je bent in beweging. De rest komt vanzelf. Echt!

 

 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn